Vandaag in de hoofdrol: Gezonde pannenkoek.

Vandaag in de hoofdrol: Gezonde pannenkoek.

Vandaag in de hoofdrol: Gezonde  pannenkoek.

Even op de gemakkelijke toer? Het is donderdag, bijna weekend en even geen zin om uitgebreid te koken. Via culy.nl kwam ik dit recept voor gezonde pannenkoeken tegen.  Kan niet andere dan dat ik dit met jullie wil delen. Leek me wel geschikt voor een makkelijke donderdag.

 Ingrediënten (voor 4 personen):
  •     250 gram speltbloem
  •     1,75 dl sojamelk
  •     1 ei
  •     snufje zout
  •     1/2 eetlepel chiazaad (eerst weken in water)
  •     1 eetlepel hennepzaad
  •     1/2 eetlepel gebroken lijnzaad
Bereiding:

Mix al het bovenstaande, behalve de melk. Voeg de melk toe en mix tot je de gewenste consistentie hebt. Het kan zijn dat je wat meer nodig hebt, maar houd je van dikkere pannenkoeken, dan is de kans groot dat je overhoudt.

Laat het beslag even 10 minuten rusten in de koelkast en vervolgens met een klein beetje olie  in de pan kan je de pannenkoeken bakken.

En dan gewoon lekker beleggen met stroop!

Eet smakelijk!

No Comments

Post a Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in en ontvang GRATIS mijn ebook met 4 onmisbare inzichten over afvallen en gezond eten.

Regelmatig ontvang je mijn nieuwsbrief met inspirerende verhalen en speciale aanbiedingen.

Spijswijzer zal jouw e-mail adres nooit delen. Je kan je makkelijk afmelden.